Jesteś fanem kempingu? Lubisz spać pod namiotem? A może uwielbiasz przygody i naturę?! Jeśli tak, to ten post jest właśnie dla Ciebie! Myślę, że lekcja o takiej tematyce będzie równie interesująca dla Twoich uczniów!
W moim przypadku tak było! Dzieciaki były mega zainteresowane i zaangażowane podczas lekcji. Ja osobiście przeznaczyłam na tą lekcję 2 godziny. A jak może wyglądać przykładowa lekcja z użyciem moich materiałów? Kilka pomysłów poniżej!
- Przed lekcją ukryj w sali flashcards – obrazki – zestaw zawiera ich 16. Podziel uczniów na grupy – w zależności od ilości uczniów. Przed wejściem do sali poproś, aby uczniowie wylosowali np. karteczkę z małym obrazkiem lub kolorem – przygotuj wcześniej odpowiednią ilość kolorów.
- Ukryj pod krzesłami (przyklej np. taśmą) koperty/karteczki w kolorach odpowiadających grupom – tyle kopert/karteczek ile grup. Osoba, która ma kopertę pod swoim krzesłem jest liderem grupy.
- Przedstaw temat lekcji i zabierz uczniów na kemping 😉 ich pierwszym zadaniem jest odnalezienie ukrytych flashcards – punkt dla grupy, która znajdzie ich najwięcej. Instrukcje do zadania mogą również znajdować się w kopertach.
- Kolejnym zadaniem jest dopasowanie podpisów do flaschcards – i tutaj znowu można przydzielać punkty 😉 Jeśli uważasz, że uczniowie nie znają większości słów, możesz najpierw wprowadzić słownictwo, a następnie poprosić o dopasowanie lub np. dać możliwość korzystania z internetu, aby uczniowie sami przetłumaczyli słówka 🙂
- Charades to kolejna konkurencja grupowa. Można wykorzystać flashcards, lub dodatkowe obrazki, które są dostępne w moim zestawie. Ja zazwyczaj przeprowadzam 3 rundy – w zależności od ilości uczniów. Runda 1 – draw, Runda 2 – show, Runda 3 – describe. Punkty przyznawane za odgadnięte słowo.
- Taboo – również gramy w grupach i zdobywamy punkty.
- Kaboom – super zabawa dla dzieci w różnym wieku! moi uczniowie wręcz uwielbiają 😀 ja zazwyczaj wkładam wszystkie hasła do pojemniczka i każdy po kolei losuje i odpowiednio tłumaczy. Wygrywa osoba, która ma najwięcej kart. Uwaga – jeśli wylosujesz kaboom – oddajesz wszystkie hasła do pojemnika :O
- Speaking questions – polecam wydrukować więcej zestawów i uczniowie losują pytanie, wybierają osobę w grupie, która odpowiada na pytanie.
- PDF Presentation – opis obrazka – kilka możliwości. Przy pierwszym obrazku możemy poprosić, aby uczniowie w grupach wypisali słówka – przedmioty, które znajdują się na obrazku – punkt za większą ilość. Mogą również wypisać zwroty potrzebne do opisu obrazka. Lider może też wybrać osobę, która opisze ustnie obrazek, a reszta z pomocą nauczyciela przydzieli punkty np. max. 5. Przy kolejnych obrazkach to my możemy poprosić konkretnego ucznia o opis.
- Extra pictures : uczniowie losują obrazek, opisują go, a reszta zgaduje słowo. Kolejna opcja – porównywanie, co bardziej potrzebne; czego nie może zabraknąć pod namiotem; co jest zbędne itp. Nauczyciel zadaje pytania, a uczniowie w grupach decydują i odpowiadają – kto pierwszy, ten lepszy – aby zdobyć punkt, trzeba odpowiednio uzasadnić swój wybór.
- Project time – przygotuj wcześniej arkusz szarego papieru do pakowania paczek lub bristol oraz ulotki, gazety lub wydrukowane elementy związane z tematem, które posłużą uczniom do zrobienia plakatu. Przyznaj grupom punkty za wykonane projekty, które możesz powiesić na szkolnej gazetce 😉 Poniżej przedstawiam prace moich dzieci – myślę, że wyszło im świetnie!
Materiały, które przygotowałam mają tą zaletę, iż można je wykorzystać z różnymi klasami na wiele sposobów w zależności od poziomu uczniów.
Ciekawa jestem z jaką klasą zdecydujesz się przeprowadzić lekcję w oparciu o moje materiały. Koniecznie daj znać w komentarzu pod postem!
Oczywiście zachęcam do wydrukowania tła – zwłaszcza do kaboom i taboo. Karty po zalaminowaniu pięknie się prezentują i posłużą nam na dłuugo!
P.S. Jeśli zdecydujesz się zamieścić gdzieś zdjęcie z Twojej lekcji z moimi pomocami, będę bardzo wdzięczna za oznaczenie mojego profilu na fb.
Aby pobrać materiały, kliknij w ikonę!
Aby pobrać prezentację (pdf) kliknij w ikonę poniżej!
Jedna odpowiedź
Super, serdecznie dziękuję.